בכללותה, הוצאה מוכרת הינה הוצאה שבית העסק / העצמאי ערך וזאת למען פעילותו התקינה לרבות שירותים עבור לקוחותיו, תפעול או ייצור מוצרים שונים; כל זאת למען יצירת הכנסה.

ההוצאה המוכרת מטרתה לשקף לרשויות כי נערכו הוצאות שונות שישקפו מהו הרווח שבית העסק קצר לכיסיו בסוף כל חודש.

לעתים עולה השאלה האם רכישת מוצרים כאלו ואחרים עבור בית העסק עומדים בקנה אחד עם הגדרתה של ההוצאה המוכרת, וכל שכן כאשר מדובר בציוד משרדי.

הציוד המשרדי

בין אם הציוד המשרדי נרכש עבור משרד בפועל ובין אם עבור חדר עבודה בבית, הרי שהוא מוכר כהוצאה מוכרת ורואה החשבון בהחלט ימליץ ללקוחותיו להגיש את החשבוניות בעבור זאת.

רכישת מדפסת, דיו למדפסת, עפרונות ועטים, ניירות, מהדקים – כל מוצר באשר הוא שמטרתו היא להבטיח את פעילות המשרד השוטפת, הרי שהוא בהחלט יכול להיחשב כהוצאה מוכרת ויש להגישו.

האם גם ריהוט יכול להיחשב כהוצאה מוכרת?

בהחלט, כאשר הריהוט נועד לארח קולגות בחדר הישיבות, כאשר מדובר בשולחן משרדי, בפינת אוכל למשרד וכיוצא בזאת, הרי שניתן להגיש זאת כהוצאה מוכרת וכן חשוב לציין בחשבונית שמדובר בשולחן משרדי, שולחן ישיבות ועוד.

במידה ותדווחו על רהיט מסוים שנועד למשרד אך לא תציינו זאת באופן מפורש יותר, הרי שהדבר עלול להידחות על-ידי רשויות המס.

לסיכום

בעת שאתם מעוניינים להגיש חשבוניות בעבור הוצאות משרדיות שונות, הרי שמומלץ לבחון היטב מה לבקש בעת שאתם קונים מוצרים שאינם דבר שבשגרה דוגמת ריהוט.

באשר לציוד משרדי שוטף כגון דיו במדפסת, הרי שמדובר בהוצאה שמס הכנסה מכירים בה, ומומלץ לדווח עליה.

להתייעצות עם רואה חשבון בקרו באתר EA&CO CPA אדגר אגייב פירמת רואי חשבון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *