גיבוי לעסק הוא לא כמו הגיבוי הרגיל שכולנו מכירים. כיום, אפילו במחשבים הביתיים נוהגים לבצע גיבוי, לרוב גיבוי אותו מעבירים אל כונן גיבוי חיצוני כדי לשמור תמונות, סרטונים או עבודות של המשתמשים הביתיים על גבי המחשב. יחד עם זאת, עבור בתי עסק, גיבוי הוא נושא הרבה יותר רגיש והרבה יותר חשוב. בבתי עסק לא מומלץ להסתפק בכונן גיבוי חיצוני הנמצא במשרדים ומגבה את המחשבים השונים שכן אם יפרצו אל בית העסק או שהוא חלילה יישרף, גם כונן הגיבוי יינזק בדיוק כמו המחשב. לכן, בבתי עסק חשוב מאוד לבצע שני סוגים של גיבוי– גיבוי אשר מבוצע באמצעות כונן גיבוי רגיל וגיבוי בענן חיצוני.

גיבוי בעזרת כונן גיבוי

כאמור, כיום ישנם בתי עסק רבים אשר מבצעים גיבוי בעזרת כונן גיבוי הנמצא בבית העסק. עבור עסקים, כונן גיבוי שכזה לא מספיק בפני עצמו אך כשהוא מגיע כתוספת לשירותי גיבוי חיצוניים הוא עשוי להיות יעיל במיוחד. מדובר בכונן הנמצא בעסק ומגבה בשעה ייעודית את כל החומר הנמצא על גבי המחשבים של העובדים. כך, במקרה בו המחשבים נהרסים או שתוקף אותם וירוס קטלני ניתן להציל אל המידע בצורה מהירה מאוד בעזרת שחזור של אותו כונן גיבוי הממוקם בבית העסק ועליו מבצעים את הגיבוי בו במקום.

גיבוי בעזרת שירותי גיבוי מקצועיים

כונן גיבוי אמנם יעיל למקרה שבו המחשבים נהרסים אך הוא לא מתאים כלל למקרה של פריצה, שריפה, גנבה או כל דבר דומה. לכן, חשוב לבצע גיבוי בענן אשר מבוצע על גבי שרתים הנמצאים במקומות שונים, שרתים אשר שומרים על המידע של העסק בכל מצב וגם אם אחד מהם נפגע, עדיין ניתן להשתמש בכונן השני. זו הסיבה לכך שכיום בתי עסק בוחרים בתוכנות גיבוי בענן אשר מבצעות גיבוי ושומרות על המידע מפני כל סכנה אשר יכולה לגרום לנזקים רבים לבית העסק ולהתנהלות התקינה שלו במהלך היום – יום, מה שמעניק להם יתרונות רבים וראש שקט בידיעה שכל המידע בטוח והמסמכים מוגנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *