עיצוב אתרים ואפליקציות מתמקד בעיצוב ממשק האתר על מנת שהאתר יהיה נגיש ונוח לגולשים המבקרים באתר ויעניק להם חווית גלישה נעימה וידידותית. ישנם אתרים רבים באינטרנט עמוסים וגדושים באלמנטים עיצוביים אשר מקשים על הגולש למצוא את מה שהוא מחפש, לרוב תוכן בנושא כלשהו, ולכן אתרים אלה אינם זוכים לפופולריות והגולשים בורחים מהם. ממשק נוח וידידותי תורם לחווית הגלישה ומאפשר לגולש למצוא את התוכן לו הוא זקוק ולנווט את דרכו באופן יעיל ונוח באתר. עיצוב אתרים מקצועי יתרום להקמת אתר פשוט נוח לתפעול, נקודת המבט בבניית אתרים ואפליקציות חייבת להתמקד בגולשים ולכן חשוב לענות על הצורך שלהם באתר פשוט וקל לתפעול.

דגש על הממשק

עיצוב נכון שם דגש על עיצוב הממשק. מטרת האתר או האפליקציה היא לספק לגולש חווית גלישה נעימה וקלה. יש לבנות אותם עם תפריטים ברורים וקבועים המלווים את הגולש בכל דף, במיקום קבוע ובמיקום נוח וברור. חשוב שלא לשנות את מיקום התפריטים, פעולה העלולה לתסכל את הגולש ולהראות חוסר רצינות. לכן חשוב להקפיד כי התפריטים בדף הראשי יהיו זהים בשאר העמודים. ממשק נוח יגרום לגולש לשהות יותר זמן באתר או באפליקציה ויעלה משמעותית את אחוזי ההמרה מהם.

עומס

יש להקפיד שלא להרבות באלמנטים עיצוביים ובתפריטים. חשוב כי הגולש יוכל להתרכז בתוכן המופיע במרכז ולכן יש להקפיד לא להעמיס באלמנטים עיצוביים, בתפריטים ובפרסומות בצידי הדף. הסחת דעת הגולש ויצירת עומס תגרום לעייפות אצל הגולש ולנטישת האתר במהירות. ממשק פשוט תורם להבנת האתר ולמציאת דרכי הניווט בו. הגולש מרגיש נוח להתקדם באתר ולקרוא עוד מידע או להתעניין בדברים נוספים המופיעים באתר. חשוב לשים במקום מרכזי באתר את המידע החשוב והמרכזי, כמו הדגשת מוצרים מובילים אך אין להעמיס בדף ובו כל המוצרים. כך יכול הגולש לקרוא אודות המוצרים החשובים ובמידה והוא זקוק למידע אודות מוצרים נלווים או פחות חשובים הוא ימצא קישור לכך.

להקל על הגולש

עיצוב נכון שם דגש על הגולש ומתייחס לצרכיו. ממשק נוח יגרום לו להרגיש נוח באתר ולנווט את דרכו ביעילות ובמהירות. חשוב להתייחס לגולש ולכן יש לאפיין את קהל היעד שמגיע לאתר ומתעניין במוצרים, בשירותים או במידע. גולש אשר מקבל את המידע באופן נגיש ישוב ויחזור כדי להתעדכן באתר ואף ימליץ עליו לחבריו.

מידע מקצועי נוסף בנושא זה תוכלו למצוא באתר https://www.blanko.co.il/

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *