חברת בניית אתרים מקצועית תקים אתרי אינטרנט נגישים, ידידותיים למשתמש ואטרקטיביים. כדי להקים אתר מקצועי נדרשת עבודת צוות הכוללת מחשבה ותכנון מראש. מסמך לאפיון אתר אינטרנט הוא השלב הראשון בבניית האתר. את מסמך האפיון כותבים בעל האתר, יועצים (יועץ שיווקי, יועץ תדמית וכו') והצוות המקצועי של החברה שנבחרה להקים את האתר. מסמך אפיון אתר מתווה את אבני הבניין של האתר ומתאר את הדרך והכלים לבניית האתר. המסמך נועד לסייע לבעל האתר להבין את הקונספט הראשי העומד מאחורי האתר, להתוות את הדרך עבור צוות הבנייה ולהגדיר זמנים לבניית האתר כך שניתן לעקוב אחרי קצה ההתקדמות.

כללים בכתיבת מסך אפיון

חברת בניית אתרים חייבת להכין מסמך אפיון אשר נועד ללקוח ועבור צוות עובדי החברה. המסמך מורכב משני תהליכים עיקריים:

תהליך חיצוני- הסבר, תיאור ושרטוט דפי האתר אותם יראה הגולש. שרטוט הקישורים בין דפי האתר והסבר מפורט לכל דף. ההסבר כולל תכנים ופעולות המתקיימות בדף.

תהליך פנימי- תהליכים פנימיים אינם נראים לעין הגולש, מדובר בתהליכים אשר פועלים ברקע, לדוגמה מנגנון חיפוש או מנגנון השוואה. הגדרת התהליך הפנימי חשובה להגדרת הקצאות רישום ושימוש, לדוגמה מי רשאי לעדכן תוכן.

פרטי מסמך אפיון אתר אינטרנט

בניית אתרים מקצועית שמה דגש רב על דף הבית אליו מגיעים הגולשים. דף הבית הוא הדף הראשי ולכן חשוב לערוך דף זה היטב ולגרום לגולש להמשיך לנווט לשאר חלקי האתר. הדף הראשי מעניק מבט כללי על האתר, מבנה האתר ותכולתו. לאחר תיאור אפיון הדף הראשי והקישורים היוצאים ממנו ממשיכים בתיאור הדפים האחרים ומכינים שרטוט המתאר את הקישורים בין הדפים.

התאמה למנועי חיפוש

חשוב כי מסמך האפיון יכלול סעיף לגבי בחירת מילות המפתח ושילובן בתוכן ובכותרות. כותבי התוכן פועלים על פי הנחיות מסמך האפיון ומוסיפים את מילות המפתח כדי להתאים את הטקסט לפעולות החשובות של קידום האתר במנועי החיפוש. מילות המפתח הן הגורם בגללו מגיעים הגולשים לאתר ולכן חשוב לספק להם את התוכן באופן ברור, מקורי, מעניין ונגיש וכך גורמים לגולשים לגלוש זמן רב באתר ולשוב אליו כדי להתעדכן.

הגדרות שפה

חשוב להבין מבעל האתר האם יש לכתוב את האתר בשפה אחת או יותר. מסמך אפיון אתר אינטרנט כולל סעיף בשם אפיוני שפה. בסעיף זה נהוג לכתוב האם הדפים נראים דומים במעבר בין שפות או שמעבר בין השפות כולל עריכת דפים באופן שונה מבחינת עיצוב, תוכן ועוד.

מידע מקצועי בנושא זה תוכלו למצוא באתר https://www.blanko.co.il/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *